They come and go

People come into our lives in different times, for different reasons.

 Some stay a while until your paths separate, some cross your path for a short time to be there or because they needed you there for a life lesson.

Some join you and walk a parallel path and even while the paths appear further apart, you still walk the same direction and maintain a distant friendship.

A true friend is one who knows you inside out and no matter how far geographically, or how long the silence between phone calls, when you resume communication, it’s like you just talked yesterday.

I learned not to hold on to friends, but to let friendship take its course. If a friendship ends, I am grateful for the time and move on.

I used to sadden over lost friendships, but life has taught me to let go and know that each one had a reason to be and a purpose in my life.

~ by callemie on 30 June 2010.

25 Responses to “They come and go”

  1. mooi omschreven over vriendschap Mieke.
    Nu kan dus voor je dochter de vakantie
    ook beginnen, hopelijk hebben zij een heel
    leuke tijd met veel mooie zonnige dagen.
    Het vriendinnetje van Celientje woont niet
    zo ver van ons vandaan en ze hebben al afgesproken
    om samen naar een speeltuin te gaan in de vakantie.
    Warme knuffel,
    Patty

  2. Ja zo is het, vroeger kon ik mij daar ook erg druk over maken als ik iemand niet meer zag of hoorde, nu dank ik voor de tijd en dat het mooi was of de lessen zijn door gedrongen😉

    Wat absoluut waar is, dat ik soms vriendinnen heb die ik heel lang niet zie of spreek, maar als ik ze dan weer zie en spreek, of het gisteren was, en dat zijn de waren, en daar heb ik er steeds meer van om mij heen😀

    Prachtig de foto serie erbij :-))

    XXX

  3. Niets aan toe te voegen, en alles was mooi (is) de foto’s de tekst.
    En misschien mijn groetjes?
    (summersmile!)

  4. Prachtig bekende tekst
    mooie combinatie, Pascale.
    Liefs en fijne ZONdag…
    voor jou!

  5. Mooi log, hartverwarmend lieve callemie!
    Je inspiratie lijkt eindeloos…
    En PROFICIAT fiere mama, dochterlief is dus ook geslaagd!
    Natùùrlijk kan jullie vakantie nu niet meer stuk! Geniet er van…

  6. Wat een warmte en zomer straalt er uit van je blog! Prachtige kleuren. Dat ik dat al van ‘s morgens vroeg mag meemaken!

  7. Proficiat met je kinderen die alle twee geslaagd zijn, knap werk geleverd en een gelukkige mama zonder stress.

  8. Allebei je kinderen geslaagd?! Super Callemieke, wat zal dat een heerlijk gevoel zijn, gefeliciteerd! Geen wonder dat dit zo’n kleurrijk log is geworden, de vrolijkheid straalt er vanaf en ik ben helemaal in luv met dat eerste bloemetje! Fijne dag nog!

  9. da’s bijzonder waar geschreven,
    elk mens komt met een reden in je leven, en soms zie je het niet meteen waarom, maar uiteindelijk weet je het wel,

    eigenlijk ‘héél bijzonder van het universum hé.

  10. Mooie foto’s bij een tekst uit je hart. Maar je begrijpt wel dat ik val voor de bovenste twee prachtige bloemekes.😉

  11. Ik heb hier niks aan toe te voegen, ik kan alleen maar knikken terwijl ik de tekst lees en denken ‘Da’s waar !’ en terwijl genieten van de foto’s. Ik vergaap me aan die korenbloem !

    Zonnige groetjes, fijne vakantie !

  12. Zo helemaal waar Callemieke…. geniet ervan als het er is net als van je prachtige bloemenfoto’s

  13. Als je van wandelen houdt kom je steeds iemand tegen😉

  14. Wat heb je een geweldige tekst hier neergezet.
    Respect!
    Hij is o zo waar.
    Je kunt wel vechten voor vriendschap maar vaak werkt dat toch niet. Het leven gaat zoals ze dat wil.

  15. heel wijs en mooi blog, callemie!

    van ieder die in en uit ons leven stapt, steken we iets op!

    mooi toch?

    je bloemen zijn prachtig!!

    geniet van je (grote) vakantie, eh? 🙂

  16. Hoi Mieke,
    ons Laurake moet nog een weekje geduld hebben hoor, het is pas volgende woensdag dat zij terug naar de dokter moet en dan zou haar gips in principe eraf mogen.
    Dikke knuffels,
    Patty

  17. La première me plait beaucoup ! Je te souhaite une agréable journée.
    JP

  18. hoi C-Mie, tussen al die mooie bloemekes heb jij vast jouw prins kunnen kussen. De weg naar vriendschap moet stevig liggen anders verlies je elkaar onderweg mss uit het oog. Dat zijn harde dobbers dat weet ik maar zo is het leven. Alles ok? groetjes he

  19. wat een mooie duidelijke foto’s weer en die tekst over vriendschap is zo mooi…

  20. Veel plezier op je eerste vakantiedag callemietjeslief!
    Sorry, kon tot nu toe geen nieuw logje plaatsen vandaag (kuren met weblog) zal straks nog eens proberen. Maak er ondertussen een fijne dag van!

  21. Een bekende en o zo ware tekst.
    met mooie foto’s erbij.

  22. Bonsoir ma petite puce
    Je ne te vois plus que se passe-t-il ma douce amie
    J’espère que tu vas bien
    Ici nous souffrons encore bien de la chaleur aujourd’hui
    Je te souhaite une bonne soirée
    Gros bisous Méline

  23. Just more than a friend!

    Knuf!
    P-TER

  24. Gezonde houding, lijkt mij. Ik heb veel vriendschappen die “uit elkaar” gegroeid zijn. Zonder ruzie of incident of whatever, maar ieder’s leven kan een anderen wending nemen.

  25. Hallo hallo…wat een prachtige kiekjes laat je ons zien…
    Dank je…fantastisch.
    Dag dag zonnige zweterige groetjs

Leave a Reply

 
