Eira do Serrado

Op 25 minuten ten noorden van Funchal is Eira do Serrado een van de mooiste plaatsen op Madeira met adembenemend uitzicht op de bergen en het dorp in de Nonnenvallei

Als u afdaalt van de pas vindt u Curral das Freiras (Nonnenvallei), en afgelegen klein dorp gelegen in het hart van het eiland waar tijdens de 16de eeuw nonnen onderdoken die op vlucht waren voor de piraten die Madeira regelmatig bestookten.

~ by callemie on 16 August 2010.

15 Responses to “Eira do Serrado”

  1. Zelf ben ik er nog nooit geweest, maar het ziet er adembenemend mooi uit.
    Heb je daar ook gelogeerd?

  2. het ziet er daar inderdaad een heel prachtige streek uit Mieke. Ik kom vandaag met een hele grote paraplu langs want de regen valt hier met bakken uit de hemel.
    Dikke knuffel,
    Patty

  3. moet toch een spannende tijd zijn geweest toen….

  4. Wat een prachtig uitzicht heb je hier zeg

  5. Prachtig mooi, en hoe indrukwekkend is het als je er echt staat, I know😀

    XXX

  6. Ziet er in elk geval lekker woest uit!

  7. Je zal maar lopend naar beneden moeten, maar inderdaad het uitzicht usadembenemend.

  8. De nonnen hadden een slechter plekje kunnen uitzoeken. Een prachtige schuilplaats!

  9. de nonnenvallei, nu gaan we het krijgen, volgens mij hebben zie je vast gehouden🙂

  10. Dat deel van Portugal, ik zal toch naar dat eiland moeten!

  11. hoi C-Mie. Gelukkig ben ik geen non hehe. Maar uw plaatjes blijven mooi. Wij zijn ervan onder tot en met zaterdag. Maar je hoort mij nog he. Ondertussen zal jij wel weer bijna thuis zijn😉 tot binnenkort en een zonnekesgroet.

  12. oei dacht al wat krijgt ze nu, gaat ze binnen in het klooster -:)

  13. Ik had er geen idee van dat Madeira zo mooi is. Van een andere blogger zag ik nog beelden en ik moet zeggen dat het eiland mijn belangstelling gewekt heeft. Staat dus nu op mijn reisverlanglijst.

  14. mooie woeste natuur

  15. Die hadden een prachtuitzicht!
    Mooi vertoont!
    Gr.
    P-TER

Leave a Reply

 
