Porto Moniz

Porto Moniz is gelegen aan de kust in het uiterste Noordwesten van Madeira Het dorp is vooral gekend omwille van zijn natuurlijke zwembaden en grillige kust met lavarotsen.


Deze rotsen liggen als een soort rif rond Porto Moniz. Bij vloed overstromen de rotsen en vullen zo de zwembaden die vooral door de locale bevolking bezocht worden.

 Zwemmen is er veilig in de zomer


en voor de beachbabe moeten jullie bij Amazony zijn die op hetzelfde tijdstip daar ook was🙂
voor een groter beeld  click op foto

Hartelijk dank voor de felicitaties van Marine’s verjaardag

~ by callemie on 19 August 2010.

17 Responses to “Porto Moniz”

  1. ohhhh wat een machtige golven van geluk overspoelen me hier,
    geweldig mooi mieke

  2. zat jij op mij te wachten :-))))))

  3. Machtig prachtig die weergave van hoge zulke golven !
    Mooi mooi mooi … !
    reactie op reactie:
    Ja ja Callemieke gisterenavond nog om half twaalf ,
    het was leuk, schreef ze, heb wat hoofdpijn en als ik iets inneem, zou ik dan ‘ slecht( ziek) worden als ik nog alcohol zou drinken ? Het antwoord was : JA … ;-))) ! Sindsdien bleef het stil vanuit Hasselt … :-))) hihihi

  4. heel speciaal die zwembaden
    net een pad die rondom loopt

    oe, ben jij de beachbabe dan niet

  5. Daar zie je tenminste nog echte, ongerepte natuur.
    Het moet adembenemend zijn om dat met eigen ogen te kunnen zien.
    Prachtige foto’s Mieke!

  6. Prachtige beelden! Ik zou daar graag eens zwemmen.

  7. Op Tenerife werd het zwembad
    elke dag met “vers” zeewater gevuld,
    maar wel koud hoor…. in maart!
    Prachtige foto’s weer!

  8. wat een indrukwekkende beelden, callemie!!

    wat moet het bijzonder zijn om daar te kunnen zwemmen!!

    @ en jijzelf naar de ommegang in hasselt? ;-))

    fijne avond,

  9. Ben nog eens komen genieten hier van al de natuurpracht die jij hebt meegebracht voor ons. Is werkelijk mooi daar hé ; Spijt dat het weeral voorbij is , dat zal wel, al zijn deze herinneringen voor altijd blijvend!

    PS: dat is nu inderdaad het geschikte moment om zoiets te doen Callemieke, je hebt er ook véél langer plezier van nu …🙂

    PSPS: ik volg iedere dag de gebeurtenissen van pukkelpop via het nieuwsblad; Elke dag nieuws van ginder met tientallen foto’s. En dan maar zoeken of ik ze niet zie … hihihi . Maar tot hiertoe…Noppes zenne ;-)…

    Bye byeeeeeeeeee

  10. Wat een bijzondere zwembaden en iedere dag vers water erin, lijkt me goed toeven.

  11. Oooooooo ik als waterrat zou me daar in mijn nopjes voelen!
    Knap hoe je dit telkens weet in beeld te brengen zus!
    Knuf!
    Broertje

  12. Wat een mooie locatie is het daar zeg.
    Die natuurlijke baden, wat heerlijk.
    Maar ook die onderste foto, wat een uitzicht.

  13. Lijkt me heel bijzonder om in zo’n natuurlijk zwembad te zwemmen. Wat prachtig zijn ze. Zo pal aan zee. En dan misschien nog zo’n grote golf over je heen krijgen. Daar kan geen golfslagbad tegenop. Zeker ook niet door het prachtige uitzicht.

  14. Wat een prachtige reeks! Schitterend je wit bewaard.

  15. Knap die eerste foto ! En ben jij erin geweest? Ik stapje per stapje, maar niet verder dan tot aan mn knieen, veeeels te koud ! Heb wel tijdens t fotograferen zo’n golf over me heen gekregen…
    ps: ben geflatteerd dat je naar de beachgirl verwijst, ben jij t dan toch niet ? Pech.. maar heb nog n foto met n blonde madam op… Wie weet.. hahah

  16. […] op onze weg naar Porto moniz reden we  voorbij […]

  17. Witte koppen op de golven, daar houd ik wel van. Fris gevoel.

Leave a Reply

 
