Santana

In het noorden van dit mooie eiland bevindt zich het dorp: Santana

Dit dorp is bekend om hun A-vormige huisjes

. Echter moet wel vermeldt worden dat er nog maar weinig staan (sommige mensen denken dat het hele dorp bestaat uit deze huisjes, maar dat is niet zo).

Er zijn nog slechts enkele exemplaren over , in het dorp zelf

maar het is zoeken !

en bewaakt door dit schattig snoetje

 De anderen  zijn goed onderhouden en  in een themapark geplaatst  ( in totaal vijf huisjes!)

Het geeft het leven op Madeira weer in de 15e eeuw.

~ by callemie on 17 September 2010.

22 Responses to “Santana”

  1. Hoi Mieke,
    het zien er schattige huisjes uit, maar hoge kasten zullen daar niet veel plaats in vinden hé.
    Dikke knuffel,
    Patty

  2. prachtig en rustig is het daar, je zou zo vertrekken….

  3. Dan wonen wij in vergelijking toch maar erg groot en luxe.

  4. Hier sé, wel ik ben blij dat jouw lieve snoetje hier weer opduikt en meteen een prachtige serie foto’s toont.
    Dikke hug C-Mie en een zonnekesgroet! ☼

  5. goeiemorgen mieke,
    als ik santana lees heb ik daar gelijk een muziekske bij in mijn oren,
    wat een leuke serie huisjes, en dat snoetje onder de deur door is wel the max hé,
    geweldig..

  6. schattige huisjes, perfect formaat voor mij
    die snoet onder de deur, hihi, leuk

    OT jaja fladder speelde met m’n voeten en dan vloog die parmantig weg

  7. Santana dan denk je meteen aan de muziek van deze band… maar de huisjes zien er erg lief uit als vakantiehuisjes. Maar om in te wonen toch wel erg klein, het snoetje dat onder de deur uitpiept is echt schattig,
    groetjes Ada

  8. Dag Mieke,

    mooie foto’s van die huisjes.
    Ze zijn er echt smaakvol en heel gezellig uit!
    Leuk dat zoiets toch nog een beetje in stand blijft gehouden.

    Liefs en dikke knuffel

  9. Schattige huisjes, maar niet voor permanente bewoning denk ik zo of je moet alleenstaand zijn😉 Dat hondje onder die poort … wat een leuke foto Callemieke! Je bent weer in een paradijs geweest! Fijn weekend.

  10. Heej Appelmie,

    Jammer dat op jou foto’s de kleuren niet zo mooi overkomen. Ik heb foto’s waar ze heel licht en vooral mooi rood en wit opstaan1 Jammer genoeg niet digitaal! Zo lang is het al geleden, dat we daar waren!!Een huisje was als toiletgebouw ingericht?? of nu niet meer?
    We hebben een hotel in Funchal, 500 mtr. van het centrum!
    Ik krijg nu al zin in een glaasje port!!

    Fijn weekend, groetjes Thea

  11. santana, dan gaat ergens in mijn hoofd muziek spelen, heerlijk ritmisch, dansmuziek.
    maar dat woninkje, dat is ook echt lief:))

  12. Ik nog een keer. We hebben alleen ontbijt genomen, en willen heerlijk relaxt gaan eten savonds!!

  13. En natuurlijk viel ik voor dat snuitje onder die deur door!!

  14. heel mooie huisjes, mmar wat klein voor onze moderne tijd…

    wat een snoetje heeft ie…

    groetjes

  15. Callemie goede namiddag,

    het blijft hier plezant om te komen ! En ja…ik voelde het ook kriebelen ! Doeeeeeeeeeeeii :-))pepino

  16. Het “Bokrijk” van het mooie eiland Madeira.
    Knappe serie.

  17. A huisjes zijn
    Ank huisjes
    daarom zo mooi!!

  18. ot, als je de laatste foto van mijn blog in een andere resolutie zou willen hebben kan dat. Ik heb uiteraard meer foto’s dan alleen die twee, als je wat nodig hebt, gewoon even melden. je mag ze gewoon gebruiken.

  19. Santana, ik ben een fan van het eerste uur! Wist niet dat er een dorp bestond die die naam droeg. Ik vind die A-vormige huisjes wel heel tof!

  20. Leuk dat je weer aan het bloggen bent. Dit is alvast weer een prachtige serie. Hele mooie huisjes, mooie kleuren en een leuk hondje.

  21. Wat een gezellige huisjes, zou er best kunnen in wonen als het op Madeira is.

  22. Het is dat snoetje die het doet!

Leave a Reply

 
