Mercado dos Lavradores

Op de vismarkt, die in een afzonderlijk deel van de Mercado dos Lavradores een onderkomen vindt, heerst een drukte onder de vissers die hun verse vangst deskundig in moten hakken.

Vooral tonijn

en een zwarte degenvis (espada) gaan over de toonbanken.


Deze vissoort, die er op het eerste zicht lelijk uitziet, komt voor in vele traditionele gerechten.
Het vlees van de vis is mooi wit en doet me denken aan griet.( er bleven alleen nog de koppen over🙂

~ by callemie on 22 September 2010.

24 Responses to “Mercado dos Lavradores”

  1. Wat is er nu lekkerder dan verse vis???
    Ik zit hier te watertanden, maar voor die koppen heb ik het niet echt.
    Prachtige foto’s Callemieke en ik hoop dat je ook van de vis hebt geproefd.

    Liefs

  2. mmm vis, vooral die tonijn daar krijg ik zin in :o) maar dat zal voor een andere keer zijn…

  3. Hoi Mieke,
    weer prachtige foto’s, gelukkig leggen ze die koppen niet mee op je bord want dan zou mijn goesting meer dan over zijn hoor.
    Dikke knuffel,
    Patty

  4. Mmm, lekker. Wat is tonijn groot eigenlijk. Je geeft hier een leuk beeld van de vismarkt. Fijne dag!

  5. Hey Pascale,
    Ik sta verstomd!
    Fotografie is echt een kunst!
    Heel mooi!
    Muisje

  6. brrr angstaanjagende grotte koppen hier mieke

  7. Woeps
    * effe waspeld op neus gezet *
    da’s beter … voor mij een flink stuk van die verse tonijn graag.Maar die lelijke zwarte, pobeer ik later wel eens uit.

    Zwaai zwaai … :-)!

    * Zo waspeld af *

    He ziet er levensecht uit je foto’s … amuseer je weer hé Callemieke🙂 !

    Dà-aaaaaaaaaaaag !

  8. jadé maar ik eet het toch liever wat bewerkt.
    Mooi gebracht C-Mie en een zonnekesgroet!
    ( er is mail ! ) ☼

  9. Die degenvis zou ik niet graag al zwemmend tegenkomen … wat een gebit! Heerlijk om over (vis)markten rond te struinen en te kijken wat er allemaal te koop is. Leuke en informatieve serie!

  10. Jammer van die bovenste foto. Jouw logo gaat nu precies door de mensen heen. anders was het waarschijnlijk de mooiste foto geweest.

  11. wat een mooie vakantie heb jij gehad..
    dit lijkt me nog beter dan corsica,
    🙂 grtjs…

  12. Brrr, niets voor mij. Maar de foto’s zijn mooi.

  13. Die zwarte degenvis is indrukwekkend…liefs

  14. scherpe tanden hoor
    ik eet graag vis maar dan liefst zonder dat ik de kop er bij krijg
    die ogen kijken je altijd zo zielig aan

  15. aan een vismarkt ga ik nooit voorbij…

    ik heb wel een probleem met die ogen, die staren je zo aan!

  16. Je neemt het me echt niet kwalijk
    als ik hier heel gauw weg ben…..
    weet ik wel.

  17. Keuze te over op die markt!! Mooie foto’s heb jij daar gemaakt!
    groetjes

  18. mmmmmm lekker een vers stukje tonijn op de barbeque met een glaasje wat wil je nog meer…..

  19. Vis is lekker ,maar ik mag ze zo niet zien liggen staren,bbbrrr!!

  20. met die scherpe tandjes zijn het vast echte roofvissen geweest:))

  21. mmmmm daar zou ik wel eens
    mijn tanden willen inzetten!
    Mooie foto’s zus!
    Knuf
    Broertje!

  22. Een bloederig marktje, maar in een pan zie ik hem best liggen.

  23. Daar zitten visjes met een scherp gebit …

  24. Hier waren wij rap buiten, mn dochter vond ‘t er vreselijk stinken, wat wil je ze lust geen vis… ik wel maar heb ze toch ook liever gebakken op mn bord ipv rauw tussen t ijs lol
    Groetje,

Leave a Reply

 
