REUZENVARENS

tijdens onze wandeling  kwamen we deze tegen

op foto zegt dit misschien niet veel maar ze waren wel enom  ( klik op fot om beter beeld te verkrijgen)

~ by callemie on 30 September 2010.

29 Responses to “REUZENVARENS”

  1. Hoi Mieke,
    vanmorgen moet het hier bij mij vooruit gaan want het is opnieuw mijn eerste werkdag, maar toch even de tijd nemen om je een fijne dag te wensen.
    Dikke knuffels,
    Patty

  2. Altijd mooi om te zien hoe de blaadjes zich zo elegant ontrollen! Varens houden van vochtigheid, dus hier stikt ‘t er ook van. Heel mooi om te zien. Fijne dag Callemieke!

  3. Dat zijn inderdaad wel reuzenvarens Mieke, zelf nog nooit gezien.
    Ptachtige foto’s!

    Liefs

  4. Heel mooi maar brr … zo in close-up heeft het iets van tentakels weg. Enge beesten dus hehe … zonnekesgroet C-Mie ☼

  5. zoiets zie je hier spijtig niet, maar het is wel heel mooi om te zien , net zoals al je foto’s trouwens

  6. Ik vind varens sowieso al schitterend planten. Jouw foto’s maken ze alleen maar mooier.

  7. Prachtig wanneer je die van zo dichtbij te zien krijgt

  8. very strange

  9. Ik vind varens het mooist zoals jij ze hier zo knap portretteert callemietje, als ze op het punt staan open te springen. Die mooie krullen, dat verwachtingsvolle van nieuw leven… héérlijk!
    OT: had je een fijne tijd op fotoles? Veel bijgeleerd ook?
    Maak er een schitterend dagje van hé meid, je verdient dat!

  10. Ik vind dat oprollen van die varens zo mooi

  11. prachtig,
    hier komen ze nog als vraagtekens uit de grond, dat zal er nu wel anders uitzien denk ik🙂

  12. Klein ziet het er inderdaad niet uit!
    Wat een grappige krul.
    De natuur verbergt en toont zoveel moois.

  13. De start van een heel mooi begin van deze plant

  14. Ben wel benieuwd hoe groot die dan wel waren….

  15. die krullen heb ik nog nooit gezien
    varens wel maar zonder krullen

  16. De nog opgekrulde bladeren lijken me steeds een soort beest te zijn …

  17. Gewone varens zijn al mooi, maar zulke grote is helemaal bijzonder. Ze rollen zo mooi uit uit de knop.

  18. Callemie goede middag,
    ge hebt ze toch gekoesterd, want vergeet niet dat daaruit ons leven is ontstaan !! Doeeeeeeeeeeeeiii :-))pepino

  19. M%ooi voor mij onbekend . Grts

  20. De krullen van een ontluikende varen vind ik altijd heel spannend. Zo beloftevol. Wat komt eruit. Dat heb je prachtig gefotografeerd.

  21. Prachtige krul in de varens Callemie, een begin voor het volgend jaar.
    Gr. Tinie

  22. Mooie détails van deze varens. Heel scherp en met een mooi zacht licht ! Ik wens je een hele fijne dag Pascale🙂

  23. Heb ik nog niet gezien van zo dichtbij. Prachtig!
    grtjs

  24. Ik moet morgen tien visjes maken, ik zal er elf maken😉

  25. heel speciaal vind ik dit

  26. Ik vind varens zo’n bijzonder mooie kunstwerken !!

  27. Het prille begin van iets moois!
    Nu al mooi om naar te kijken!
    Knuf
    Broere

  28. Het zien me er inderdaad knoerten uit.
    Wat een varenwoud zal dat worden!

  29. Belle photo…

Leave a Reply

 
