Ik heb geleerd

Ik heb geleerd dat ik niet iemand kan dwingen om van me te houden  ,alles wat ik kan doen is iemand om lief hebben. De rest heb ik niet  in mijn handen.

 

Ik heb geleerd dat ik altijd  diegenen die ik graag zie verlaat met liefdevolle woorden. Dit kan de laatste keer dat ik zijn dat ik ze zie .

Ik heb geleerd dat, hoe gepassioneerd en bedwelmend een relatie is in het begin,  dat de passie op het einde  vervaagt en het beter is dat iets het vervangt .

Ik heb geleerd dat  er mensen zijn die van me houden maar weten niet hoe het te laten zien .

 

 

Ik  heb geleerd dat de ware vriendschap blijft groeien, zelfs ondanks de afstand.
En dit is het geval voor ware liefde.

 

 

 

 

Ik  heb geleerd dat het niet uitmaakt hoe groot   je vriendschap is ,
een vriend kan je kwetsen  maar  ik moet vergeven.

 

 

Ik heb geleerd dat het is niet altijd voldoende is te vergeven worden door anderen ,soms moet je leren jezelf te vergeven .

Ik  heb geleerd dat er  vele manieren zijn om verliefd te worden en verliefd te blijven .

Ik heb geleerd dat mijn leven in een paar minuten  kan worden veranderd
door mensen  die me niet eens kennen.

Ik heb geleerd dat zowel schrijven als praten de pijn in ons hart kan verzachten.

Ik  heb geleerd dat mensen die we het liefste zien altijd te vroeg van ons ontnomen worden😦.

 

Ik heb geleerd dat het woord liefde meerdere betekenissen kan hebben
en zijn waarde  verliest wanneer het te veel gebruikt wordt.

~ by callemie on 7 October 2011.

20 Responses to “Ik heb geleerd”

  1. Door deze prachtige tekst te delen
    leer ik heel veel liefs van jou
    lief verweg meiske….

  2. Met liefde moet je heel zuinig omgaan.
    Fijn weekend!

  3. geen doordenkertje vandaag, maar wel een doordenker…

    het betere blogwerk Pascale !

  4. Prachtige blog heb je gemaakt Pascale.
    De tekst ontroerd en de foto’s maken het helemaal af.
    Waar staat dit monument?

  5. de natuur is dat ook goed?🙂
    heel mooie tekst met slotjes voor het hart zodat niemand er uit kan maar wel er in

  6. Pa sûr d’avoir tout compris … mon néerlandais est suffisant pour avoir des conversations courantes mais pas pour comprendre la finesse de tes propos … ces cadenas me semblent bien étranges et je comprends que tu parles d’amour… Serait-ce comme un hommage à ce qui uni solidement ?

  7. een tekst om nog eens opnieuw te lezen en er uit te leren …
    verwarmend mooi , ook je foto’s

  8. Twwe keer de tekst gelezen Te moeilijk voor mij Liefde en sloten ……kan het niet plaatsen Is liefde ook niet een klein beetje vrijheid geven ? Groetjes een heel mooie reeks

  9. Liefde is een werkwoord!🙂 Prachtige beelden Pascale!
    groetjes

  10. Indrukwekkende fotoreeks met een mooie tekst.

  11. en ik heb hier uitgeleerd dat jij iemand bent met gevoels,
    met liefde in je hart en met véél om te geven
    maar niet iedereen ziet dat en diegenen verdienen u niet.
    Snappie? zonnekesgroet ☼

  12. Pascale goede middag…

    allemaal heel wijze woorden, maar hebt ge nu ook de sleutels om de sloten te ontgrendelen en de wijze woorden de vrije loop te laten ?? Fijne groetjes :-))pepino

  13. schitterend Pascal !!!Liefdesslotjes ,

  14. Prachtig verwoord
    Is dit ergens bij Ground Zero ?
    Daar leer je wel, dat alles betrekkelijk is en dat je van eleke seconde moet genieten. Met of zonder liefde/vriendschap.

  15. Laat ik nou per ongeluk “Inderdaad” bij het ‘verkeerde’ bericht plaatsen!🙂

  16. Kan jij dat niet regelen?

  17. Ik heb geleerd te zwemmen in veboden wateren😉

  18. Ik leer hieruit!
    Mooie beeldspraak met een verduidelijkte tekst er rond!
    Knap gedaan Pascale!
    Gr.
    P-TER

  19. speciale foto’s. Heel mooie reeks!

  20. op welke brug zijn deze foto’s genomen ? Ik liep onlangs op de kettingbrug in Boedapest en kwam daar ook zo’n slotje tegen .

Leave a Reply

 
